Wednesday, May 19, 2010

PENGAWAL ISTANA MENEMUI AJAL

Inna Lillah Hi Wa Inna Ilai Hirajiun.  Pengawal Istana Kelantan yang ditembak kritikal oleh orang yand tidak dikenali hampir tiga minggu lalu telah menemui ajalnya pada awal pagi tadi.  Beliau berada di dalam keadaan kritikal sejak sehari sebelumnya kerana organ utamanya dijangkiti kuman.

Allahyarham Ramli Mohamad, 50, meninggal dunia di Hospital Raja Perempuan Zainab II tanpa sedarkan diri kembali.  Beliau meninggalkan seoraang balu dan lima orang anak.

Allah Maha Mengetahui serta Maha Adil.  Sesiapa juga yang telah melakukan perbuatan kejam dan terkutuk ini sudah pasti akan mendapat balasan dari Allah SWT.  Dengan segala kutukan dan sumpahan dari anggota masyarakat yang perihatin, hidup penjenayah ini juga tidak akan berkat.

Semalam Pemangku Raja Kelantan, Tengku Muhammad Faris Petra menghulur sumbangan RM100,000 kepada Ramli dan keluarganya.  Sumbangan itu adalah sebagai bantuan untuk mengurangkan beban keluarga pengawal istana itu.

Petikan beritan dari Bernama berkata selepas kejadian tembakan itu, Pemangku Raja, DYMM Tengku Muhammad Faris Petra telah menitahkan supaya kawalan keselamatan ke atas Sultan Kelantan, DYMM Tuanku Ismail Petra ditingkatkan.  Sama-samalah kita berdoa kepada kebaikan.

5 comments:

BID said...

Aslmkm.
Ajal maut ketentuan Allah. Semoga rohnya dicucuri rahmat, amin

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Al Fatihah. Semoga dicucuri rahmat,amin.

ROHA said...

Salam.
Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al Fatihah.

KERI said...

Salam.
Sudah sampai ajalnya. Al Fatihah.

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Lalu je arini.:)