Monday, May 10, 2010

KAMERAKU KO

Itulah bila kita ikut hati dan gopoh.  Saya teruja sangat nak mempertingkatkan kemahiran fotografi.  Jadi saya baca manual dan ikut arahan dengan patuh.

Selepas saya cubalah eksperimen pula.  Mula-mula tu dengan dalam rumah.  Lepas tu keluar ke laman.  Gambar pincuk dalam N3 sebelum ini pun saya gunakan kamera ini.

Pada pagi Sabtu tu, saya bawa pergi ke pasar juga.  Kononnya nak ambil pelbagai jenis sayuran-sayuran kampung dan bila diaplikasi semasa buat masakan resipi berkenaan.  Disinilah rupanya tiba ajal kamera baruku itu.

Seorang pengunjung India melanggar saya dan menyebabkan kamera terpelanting jatuh.  Aduh, berderai  rasa hati saya.  Tetapi kamera itu pada zahirnya nampak macam tak terjejas.  Walaubagaimanapun tidak dapat dioperasi lagi.

Masa di rumah, suami dan anak tolong tengok juga tapi memang tak boleh buka shutter tu.  Suami pun mula mengomel.  Apa nak dikatakan, saya diam sajalah, sebab sedar memang salah saya.

Hari ini saya dan suami bawa balik ke kedai yang dibeli.  Mereka sahkan kamera tu dah KO.  Warenti tak meliputi kecuaian.  Nasib!

2 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
Turut simpati. Cari rezeki beli yg baru je le!

ROHA said...

Salam.
Kesiannyer! Tp semua hanya pinjaman .. jika gitu bukan hak kita lg. Beli je yg baru bila keadaan mengizinkan.