Sunday, December 26, 2010

LOMPANG TAK CANTIK

Sudah lama saya tak buat lompang.  Tetiba saja hari ini teringat nak buat lompang pulak.  Nasib baik juga bahan-bahan semuanya ada.  Kelapa parut putih pun ada.

Jadi awal petang ni saya pun buat lompang.  Entah apa tak kenanya, tak hendak pula lompang ini berlubang di tengah-tengahnya.

Lompang Jadi Kasui

Lihatlah gambarnya, tak cantik macam lompang!  Kira-kira macam tak jadi.  Langsunglah buat macam kueh kasui.  :)

Mak selalu kata, kalau tak cukup ringan, lompang tak berlubang.  Saya sudah ikut sukatan.  Jadi tak tahulah di mana tak kenannya.  Walaubagaimanapun, rasanya OK saja.

7 comments:

DDrfauziah said...

Aslmkm.
:) Kalau sedap, OK la.

kak Erna said...

salam Cikdah..kuih lompang memang sedapkan..
tapi tak pernah lagi buat sendiri..kaswi je pernah buat.nak makan lompang beli je biasanya

KAKIAH said...

Salam Cikdah.
Tak nampak rupa tapi cukup rasa tu yg lebih penting! Hehe.

ROHA said...

Salam Cikdah.
Ya la .. kurang rupa tak apa ..janji sedap!

SITIJA said...

Salam Cikdah.
Tak apa la .. memang sedap dimakan pun! :)

ASAN said...

Salam Cikdah.
Saya tak pandai sangat makan kueh2 taruh kelapa ni. Makan pulut kelapa ikan masin baru best! :)

KERI said...

Salam Cik.
Tak pa, janji sedap!