Thursday, August 12, 2010

REDHA

Dalam kita menanti ketibaan Ramadhan seminggu yang lalu, laptop saya dicuri orang.  Kira-kira hampir di depan mata lagi.

Ketika itu saya sekeluarga sedang nak balik kampung.  Kami balik nak berziarah.  Ini adalah kerana suami saya tetiba saja tukar plan nak beraya di KL pulak tahun ini.

Agaknya memang begitulah ketentuannya.  Laptop saya diletakkan di atas tempat duduk semasa kami singgah di tempat rehat untuk makan dan menunaikan hajat.  Kita orang baru saja turun.  Anak saya berjalan pergi dahulu.

Dalam saya duduk bercakap dengan suami, tiba-tiba saja seorang menyelinap di sisi dan mengambil laptop saya di atas tempat duduk tu dan terus cabut lari dengan menaiki sebuah kereta yang sedang menunggu.  Memang pintu sebelah saya itu masih belum ditutup lagi kerana saya nak mengambil laptop tu.  Kira memang bukan rezeki saya lagi.  Saya redha.

Sekarang dah la tak ada laptop sendiri.  PC kat rumah pun dah lama KO.  Anak dan suami memang tak bagi pakai laptop mereka.  Nak beli baru pun belum cukup budget.  Maklum sajalah dekat-dekat Raya ni belanja pun lebih sikit.

Malam ni sementara tunggu nak sahur, saya pinjam laptop suami sekejap.  Puas la merengek merayu nak buat N3 ni.  Akhirnya dia izinkan juga la. :)

SELAMAT BERPUASA.  SEMOGA SIHAT DAN KUAT UNTUK MELAKUKAN AMALAN SUNAT JUGA. AMIN.

3 comments:

a kl citizen said...

takziah

curi dari dalam kereta ke?
'berani' sungguh si pencuri, ya...memang tak berhati perut betul kan

terbaru dari saya : insan yang terbaik

DDrfauziah said...

Salam ukhwah dari Kak G & famili bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang mulia ini.
Aduhhh ... ya, redhakan saja ... insya Allah ada rezeki yang lebih baik.
Selamat Beribadah.

RAISA said...

Salam Cikdah.
Patutlah lama tak nampak komen. Belum berganti?
Sabarlah ya.